سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سحر

آیت الله خوشوقت روی سحر تاکید فراوان داشتند. بین الطلوعین را هم همین طور. یک وقت کسی پرسید بین این دو کدام را انتخاب کنیم؟ یعنی سحر بیدار باشیم یا بین الطلوعین؟ گفتند بینشان دعوایی نیست. هر دو را بیدار باشید! ولی اگر کسی نمی‌توانست اولویت را با سحر می‌دانستند.    یکبار کسی گفت حاج آقا من سحرها خوابم می‌گیرد؟ گفتند اگر خوابت گرفت بخواب چون معلوم     است اسمت را در لیست ننوشته اند!

 

 



+ نوشته شـــده در دوشنبه 92 مرداد 14ساعــت ساعت 8:49 عصر تــوسط مهدی آوینی | نظر
خشوع منافقانه
خشوع منافقانه

 

من مواعظ النبی صلى الله علیه وآله وسلّم:
إیّاکم وتخشّع النّفاق وهو أن یُرى الجسد خاشعاً والقلب لیس بخاشع.
(تحف العقول صفحه 60)

مراد از خشوع در این حدیث، خشوع در مقابل خداوند است در حال نماز و دعاء و ذکر، اگر انسان طورى باشد که وقتى کسى به او نگاه مى‏ کند خشوع را در او احساس کرده و توّهم مى ‏کند که داراى قلب خاضعى است، اما در باطن هیچ خبرى نباشد، خشوع منافقانه است.
از دعائى که در صحیفه ثانیه سجادیه به این مضمون نقل شده که «اللهم ارزقنی عقلاً کاملاً و... و لبّاً راجحاً» استفاده می شود که انسان لبّى دارد و قشرى، قشر او همین ظاهر و لُبّ او باطن وى مى‏ باشد و اگر قشر ما راجح و خاشع و ذاکر باشد و لُبّ ما غافل و غرق در مادیات باشد بسیار مذموم است.
پروردگارا به ما لبّ راجح روزى گردان.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 92 مرداد 13ساعــت ساعت 5:28 عصر تــوسط مهدی آوینی | نظر بدهید
خدا

وقتی حاجات را به تاخیر می اندازد دارد چیز بزرگتری به تو می دهد، منتها تو حواست به خواسته خودت هست و آن را نمی بینی تو نان می خواستی و او جان می داد ، تو هم می گفتی جان را میخواهم چه کار ، من نان میخواهم .

" مرحوم دولابی "

 

 

 


+ نوشته شـــده در شنبه 92 مرداد 12ساعــت ساعت 5:20 عصر تــوسط مهدی آوینی | نظر بدهید
وصیت شهدا

از وصیت شهید مجید محمدی :مادر پیری دارم و سه بچه قد و نیم قد ، از دار دنیا چیزی ندارم جز یک پیام :

قیامت یقه تان را میگیرم اگر ولی فقیه را تنها بگذارید

 

 

 


+ نوشته شـــده در شنبه 92 مرداد 12ساعــت ساعت 3:15 صبح تــوسط مهدی آوینی | نظر
امام خامنه ای

اگــر در امتــحــان جغــرافــی پــرسیــدنــد ؛ کــوفــه کجــاســت ؟ بگــو ؛ کــوفــه جــا نیــســت ؛ کــوفــه زمــان اســت . .    کــوفـــه   سیــاهــچــــال تــاریــخ اســت کــه دنــیــــا پــرستــــان آلــوده بــه روزمــره­ گــی در آن خــواهنــــد پــوسیــــد . . . و بنــویــس ؛ مــا اهــل کــوفــــه نیــســتیــــم ؛ عــلــــی تـنــــهـا بـمــــانــد .



+ نوشته شـــده در شنبه 92 مرداد 12ساعــت ساعت 12:42 صبح تــوسط مهدی آوینی | نظر